Светосавска беседа
...Да ли ће роботи заменити професоре?
Чињеница је да технологија све више улази у образовни
систем, али замена професора роботима није тако једноставна због сложене улоге
коју професори имају у образовању и друштву. Роботи већ могу да прилагоде
образовни садржај индивидуалним потребама ученика, могу да анализирају напредак
ученика, могу да оцене тестове, провере задатке... , али роботи немају емпатију наставника. Једна од кључних улога
професора је успостављање емоционалне повезаности са ученицима. Професори
разумеју осећања, мотивацију и проблеме ученика, док роботи тренутно немају ту
способност. Професори имају улогу ментора и
они нису ту само да презентују наставни садржај, већ да обликују
карактер и вредности ученика. Људски пример, лидерство и морални ауторитет су
аспекти које роботи не могу применити. Професори се прилагођавају ситуацији у
учионици и реагују и на неочекиване догађаје и проблеме, док роботи функционишу
према унапред дефинисаним алгоритмима. Даље, учење није само интелектуални
процес, већ и друштвени. Учионица је место где ученици уче кроз интеракцију са
професорима и вршњацима, што је тешко постићи са роботима.
Роботи и ВИ
могу преузети одређене аспекте образовања, али они могу бити само асистенти
професорима и тешко је замислити да ће их у потпуности заменити. Професори
можда неће бити главни извор информација, али ће постати ментори, водичи кроз процес учења, фокусирајући се на
критичко размишљање, креативност и емоционалну подршку. Роботи ће помагати у
техничким и репетитивним задацима, али не могу преузети суштинске аспекте.
Неједнакости
у приступу технологији могу повећати јаз између богатих и сиромашних школа, што
би додатно угрозило образовни систем. Ако би робот преузео улогу професора, ко би онда
сносио одговорност за грешке и етичке дилеме?
Дакле, образовање је много више од преношења
информација. То је процес у којем људски однос, емпатија и менторство
играју кључну улогу. Будућност образовања лежи у синергији људи и технологије
где ће роботи олакшавати техничке аспекте наставе, а професори ће се
усредсредити на суштинске људске вредности и развој. ...
Нема коментара:
Постави коментар