5. 8. 2020.

Циљ учења предмета Рачунарство и информатика


"... Циљ учења Рачунарства и информатике је стицање знања, овладавање вештинама и формирање вредносних ставова који доприносе развоју информатичке писмености неопходне за даље школовање, живот и рад у савременом друштву. Усвајањем концепата из рачунарских наука, ученик развија способност апстрактног и критичког мишљења о аутоматизацији послова уз помоћ информационо-комуникационих технологија и развија способност ефективног коришћења технологије на рационалан, етичан и безбедан начин.
   Учењем наставног предмета Рачунарство и информатика ученик се оспособљава да примени стечена знања и вештине из области информационо-комуникационих технологија (ИКТ) ради испуњавања постављених циљева и задатака у свакодневном животу, даљем школовању и будућем раду. Развија способност апстрактног и критичког мишљења уз помоћ ИКТ. Развија дигиталну писменост и позитивне ставове према рачунарским наукама.

    Основни ниво
Ученик се оспособљава да користи ИКТ за свакодневну комуникацију, прикупљање и размену информација, да примењује поступке и правила безбедног понашања и представљања на мрежи, самостално претражује и проналази информације. Процењује могућности и ризике употребе ИКТ у решавању једноставних проблема из свакодневног живота. Треба да уочава проблем, рашчлањује га, дефинише и спроводи кораке за његово решавање уз примену адекватно одабраног софтверског алата. Коришћењем ИКТ учи да спроводи елементарне анализе података и графички представља добијене резултате.

    Средњи ниво
Коришћењем ИКТ-а ученик се оспособљава да примењује сложеније анализе података, да разуме основне алгоритме, уме да их примени, комбинује их, и креира сопствене алгоритме за анализу серије/групе података. Учи да правилно користи податке у погледу поверљивости и заштите интегритета података.

    Напредни ниво
Користи ИКТ за самостално решавање сложенијих проблема из свакодневног живота. Организује веће количине података на начин погодан за обраду. Примењује анализу и обраду података у реалним проблемима. Осмишљава стратегије анализа и обрада података у циљу извлачења релевантних информација из података. Изводи закључке на основу добијених резултата спроведених анализа. Примењује програме и стратегије за заштиту и спречавање злоупотребе дигиталног идентитета.                                 ..."


Нема коментара: